Betrouwbare patiëntidentificatie is cruciaal bij radiotherapie.
Betrouwbare patiëntidentiteit en accessoireverificatie van is cruciaal bij radiotherapie. Elke patiënt is anders en de behandeling varieert sterk wat betreft dosering en lichaamspositionering. Om ervoor te zorgen dat elke patiënt de juiste behandeling krijgt, is nauwkeurige verificatie van de identiteit van de patiënt en de accessoires essentieel. De identiteit van de patiënt en de instelling van de patiënt worden meestal handmatig geverifieerd, bijvoorbeeld door de geboortedatum van de patiënt te controleren of een foto van de instelling te gebruiken. Maar handmatige verificatie is relatief foutgevoelig, omdat het niet is geïntegreerd in de workflow en er dus geen 100% garantie is dat het altijd wordt uitgevoerd.
CNERGY Go! automatiseert en stroomlijnt de patiëntenworkflow.
Tijdens de eerste afspraak worden beide handen gescand en opgeslagen in het systeem als een versleutelde code die onlosmakelijk is verbonden is met de patiënt.
In de CT-kamer worden details over de gebruikte accessoires voor positionering van de behandeling worden vastgelegd en foto’s en aantekeningen worden toegevoegd aan het opstellingsdossier van de patiënt.
Bij de Check-In Kiosk scant de patiënt zijn hand tijdens de tweede en volgende afspraken. De Check-In Kiosk toont informatie over de behandeling en leidt de patiënt naar de wachtruimte. In de controlekamer kan de medische staf de aankomst van de patiënt volgen. Optioneel, in combinatie met Patiënt Call-In, toont de Check-In Kiosk ook een anoniem patiënt call-in nummer en aanvullende aantekeningen over de behandeling van de patiënt.
In de wachtruimte toont de Call-In TV-monitor een anoniem oproepnummer om de patiënt door te verwijzen naar een beschikbare verkleed- of spreekkamer. In de controlekamer kan de medische staf met één klik de volgende patiënt oproepen. Optioneel, de Call-In TV-monitor ook aangepaste ziekenhuisinformatie tonen.
In de behandelkamer toont de Accessoiremodule de accessoires die nodig zijn voor de behandeling van de patiënt. Het medisch personeel plaatst de accessoires op de behandeltafel en scant de accessoires met een barcodescanner om hun aanwezigheid te bevestigen. Deze essentiële verificatiestap zorgt ervoor dat de behandeleenheid pas kan worden geactiveerd als alle accessoires positief zijn geverifieerd.
Cablon Medical heeft een loodschort configurator ontwikkeld waarmee u zelf uw eigen loodschort kunt samenstellen.